În mină ca la Operă

Am fost aseara la Opera. Partea de spectacol a fost exceptionala. Am vazut pentru prima oara „La Traviata” si am stat tintuit pe scaun timp de aproape 3 ore (excluzand minunatele pauze de la opera, care au o atmosfera numai a lor). Dupa inceputul asta scurt si pozitiv, va puteti imagina ca urmeaza multe randuri negative, care vor cobi despre cine stie ce problema pe care o creaza capul meu in mintea lui. Nu va inselati!

Daca spectacolul a fost excelent, unii oameni m-au dezamagit. Evident, nu e prima oara cand observ oameni nepotriviti pentru un anumit tip de eveniment, dar de fiecare data raman cu un gust amar. De asemenea, nu ma consider reperul absolut. Sunt un spectator mediocru al unor ocazii exceptionale. Dar…sa incepem cu o chestiune banala, generalizata, care nu are cum sa nu ma scoata din sarite de fiecare data.

Punctualitatea. Am intarziat o singura data la opera si atunci pentru ca a trebuit sa astept pe cineva. Doamna de la intrare ne-a bagat totusi inauntru, desi intentionam sa asteptam pauza si ne-am gasit niste locuri intr-un colt de sala, unde nu am deranjat pe nimeni. Ei bine, ce te faci cand cineva intarzie jumatate de ora, iar tu stai la marginea randului? De asemenea, vorbesc de 4-5 persoane care incearca dupa jumate de ora de spectacol sa-si gaseasca locurile prin intuneric, ridicand in picioare pe toti cei care stau pe rand. Cred ca pana la prima pauza a trebuit sa ma ridic de vreo 3 ori ca sa fac loc unor intarziati care nu au inteles ca dupa inceperea spectacolului iti gasesti loc unde poti si unde nu deranjezi. Profita de bunul simt al celor care nu pot sa le zica nimic, pentru ca singurul gand e sa treaca mai rapid ca sa poti urmari in continuare ce se intampla pe scena…A cui e vina? E simplu sa zici: al celor care intarzie. Dar ei au partea de responsabilitate atunci cand intra in sala. Pana atunci sa zicem ca au avut motive pentru a intarzia. Dar mai intai de toate, doamnele de la intrare incearca sa fie prea dragute si permit intrarea. Ca sa nu se puna rau cu cei care asteapta, prefera sa-i bage inauntru. Ei, dragutismul asta imi provoaca scarba, desi nu sunt cel mai mare fan al regulilor. Uneori insa, merita aplicate cu strictete, iar la opera as vrea teribil sa nu se mai intampla sa intre unu` pe la jumatea spectacolului. Suntem flexibili, stim cu totii. E caracteristica nationala si generalizarea mea e acoperita de constatarile tuturor inaintasilor mei. Regulile sunt facute pentru a le fenta din mers. Romanul gandeste „outside the box” de dinainte de a se inventa expresia „thinking outside the box”. Suntem ca niste iepuri pusi intr-o cutie de carton care se cocoata pentru a iesi afara, o darama, fac orice pentru a iesi din locul ala…

Daca tot vorbeam de flexibilitate, voi aborda acum problema locurilor. Ca si subiectul cu punctualitatea, e surprinzator cat de mult se aseamana uneori publicul de pe stadion cu cel de la opera. Socant? Pentru ca alternez cu cea mai mare placere stadionul cu activitatile culturale am fost confruntat cu aceleasi probleme. De cate ori nu vi s-a intamplat sa incercati sa va duceti la locurile dumneavoastra si sa gasiti acolo un domn/doamna care statea foarte relaxata? Nu suport momentele astea. La stadion e chiar un haos total. Daca incerci sa respecti regulile ti se da in cap. La opera lucrurile acestea sunt putin cizelate, dar tot mai intalnesti pe ici pe colo cate o doamna (nu vreau sa par in vreun fel misogin, dar statistica mi-a aratat ca doamnele fac asta cel mai des) care se aseaza pe un loc care nu i-a fost repartizat. Nu pricep de ce fac asta pentru ca atunci cand iti cumperi bilet vezi care locuri sunt luate si iti alegi singur pozitia in sala. De ce ai crede ca 5 locuri mai la dreapta, unde se vede mai bine scena, ar fi liber? De ce ti-ai mai fi luat bilet intr-un colt obscur daca acolo ar fi fost liber? Abia dupa prima pauza, daca vrei sa largesti regulile, iti cauti un loc pe care l-ai vazut liber in timpul spectacolului…Altfel…

Continuam si voi vorbi de mancare. In doua moduri. Mancarea propriu zisa si bilutele din nas. Inteleg ca scobitul este o activitate foarte placuta, de o incantare hedonica uluitoare, dar pentru 3 ore, fiind la opera, nu te poti opri? De ce trebuie sa astepti inceputul spectacolului intrand in abataj la exploatarea nazala nr. 1? Iar apoi…ca totul sa fie divin…de ce iti duci recolta-n gura? E retoric, draga, nu ma baga in seama…Continua, esti sexy. Cea de-a doua problema e cu mancatul. Exista pauze unde toata lumea poate sa mearga la bufet sa-si manance pachetelul de acasa sau sa cumpere un suc si-un corn de acolo. E obositor un spectacol pentru unii, dureaza mult, dar totusi…De exemplu langa mine erau doi nemti. Nu mai cred in mitul cum ca „vai europenii sunt atat de civilizati” de multa vreme, dar am pretentii de la oameni, fara discriminare. De ce naiba intri in sala de spectacol cu 6 hamburgeri de la McDonalds pe care-i bagi in tine inainte si in pauze? In sala! Sunt exagerat? Se prea poate, dar ca sa va dati seama ca problema mea e destul de extinsa, eu nu suport nici popcorn-ul la cinematograf.

Mai aveam cateva, dar pe parcurs m-am lansat atat de puternic, incat le-am uitat. Va recomand sa nu vorbiti la telefon in timp ce iesiti din sala in pauza pentru ca o sa va pierdeti. Opera nu-i o cladire chiar atat de complicata, dar mi-au trebuit vreo 3 minute pentru a-mi da seama pe unde am venit si cum naiba ajung inapoi in coltul meu de sala…De asemenea, evitati randul 18, locul 54 pentru ca scaunul va fi defunct in curand. Abia mai sta, are o lipsa de burete care incomodeaza, iar bratele ii sunt un pic desprinse. De asemenea, are un cui care iti intra in brat de fiecare data cand te sprijini de partea stanga…Evident, eu uitam asta mereu…

Copii, duceti-va la opera, dar lasati-va mucul acasa.

Lasă un răspuns

