Ipocrizie în foi de varză

Mancarea acopera orice urma de bunatate. Impachetam sentimentele in foi de varza si le diluam cu putina slanina culeasa de pe porcul pe care l-am privit incantati cum arde deasupra paielor. Ne bucura sa-l vedem cum se innegreste, mirosul de parlit ne elimina gustul amar al vietii de zi cu zi. Mascam sub Craciun tot rahatul in care inotam si pe care-l aruncam din cand in cand unul spre celalalt. Pluteam pe covorul fermecat al lui Aladin, varianta romaneasca, fabricata din sorici…
E prima zi de Craciun si ca intotdeauna e mizerabila. Asteptarea poate fi placuta, mandarinele si fructele de sub brad ar putea face atmosfera, dar prima zi de Craciun e mereu infecta. La fel e si 1 ianuarie. Sentimentul ca orasul este parasit si toata lumea sta la caldura infecta a familiei adunate in jurul … bucatelor „cuvenite”.
Am invatat ca familia e motivul pentru care toate nenorocirile se intampla. Ai mei o invoca des, desi nu au avut niciodata o familie. Sunt impreuna de peste 20 de ani, dar nu cred ca au format … o familie. A fost scuza lor pentru toate atrocitatile. In familie poti pocni nevasta, tot aici poti sa te certi, in familie iti versi frustrarile, in familie esti liber…
Tata a avut tot timpul o obsesie cu masa in familie. Sa ne adunam toti in bucatarie sa mancam, ca asa se cade, asa am fi in randul lumii. Ipocrizia era maxima pentru ca masa era motivul unor certuri care nu se terminau decat tarziu in seara. Ne asezam toti 4 si se ajungea la cafele aruncate, la injuraturi urmate de cruci facute catre „cel de sus”, pana la urma tata sau mama parasea masa, ne lasa sa terminam desi ne statea mancarea-n gat, se deplasa catre camera unde injura singur, iar apoi urma spectacolul. Eu si sormea plecam spre camere, iar el venea in bucatarie. Si asa se certau vreme de cateva ore…De ce? Nu stiu de ce, dar nu am inteles niciodata cum puteau sa reziste atat de mult, mai ales ca nu se certau pentru prima oara. Ani intregi de certuri, de injuraturi si de afirmatii care mai de care mai idioate. Nici macar astazi nu au invatat.
Cele mai mari atrocitati s-au facut sub spectrul protector al familiei. Cand aud oameni care spun „am ramas impreuna pentru copii” imi vine sa-i scuip in fata. Merita impuscati in varful fruntii, iar apoi scuipati direct in rana. Aruncati in zapada…As scoate in afara legii statul impreuna pentru copii. Ce poate fi mai rau pentru un copil, ce exemplu mai rau, decat doi adulti care se cearta in fiecare zi si care refuza sa isi vada fiecare de viata pentru ca au impresia ca ala micu` e protejat in cadrul unui … camin. Mi-e sila. Si ai mei au stat multa vreme impreuna pentru noi. Nu inteleg la ce ne-a folosit. De fapt…
Cei care ar fi trebuit sa-mi fie exemplul pozitiv mi-au fost in fiecare zi exemplul negativ. Sa nu faci niciodata ca ei, sa nu ajungi ca ei, sa faci ce poti ca sa nu mai depinzi de ei. Educatie…Ne-am educat singuri, traim singuri, mergem singuri si murim singuri. In orice caz, e mai bine decat sa murim in familie, cu o mana de ipocriti plangandu-ne deasupra mormantului. Se usuca si buruienile …
De Craciun ne duceam la tara, intr-o vizita infecta. Nu s-a mai intamplat asta de multa vreme. Acum mergem cate doi sau deloc. Astazi am fost cu taica-miu acolo. Abia la tara atingeam nivelul maxim de ipocrizie. Cum sa va zic…nimeni nu suporta pe nimeni. Tata nu-l suporta pe unchi-miu, matusa-mea pe mama, mama nu suporta pe nimeni din familia lu’ tata, iar tata pe nimeni din familia lu mama. Mama nu-l suporta pe tata. Tata nu o suporta pe mama. Eu nu suportam situatia. Ipocrizia care era emanata de toate sarmalele alea facute parca sa iti stea in gat, cozonacii, pupaturile, toate sarbatorile asa-zis fericite. Pe langa toate mancarurile mai urmau, evident, bauturile. Rachiurile, vinurile si berea. Rudele erau fericite, bautura era in toi, iar seara reveneam acasa, in „caminul” nostru unde reprosurile incepeau. Nu stiu de unde le gaseau, cum si le mai aminteau, dar de obicei se ajungea la un scandal monstru. Am stat multe zile cu un gol in stomac pentru ca mi-era frica de ce se putea intampla, m-am bagat intre ei, dar atunci eu nu existam, caci era cearta lor chioara. Stateau impreuna pentru binele meu, nu? Cred ca am pomenit de noaptea de Revelion cand am stat intre ei. Ganditi-va ca un om beat crita pleaca din casa si tipa ca se duce sa se arunce in fata trenului. Am avut cel mai urat vis din viata mea atunci si desi nu s-a auzit…cel mai puternic tipat…L-am visat pe tata aruncandu-se de la balcon.
Le acopeream pe toate astea cu scuza familiei. Impreuna rezolvam totul, nu-i asa? Ne batem, ne injuram, suntem blestemul celuilalt, dar pe toate le rezolvam in familie.
Stiu…stiu ca sunt si familii cu adevarat fericite, dar eu ma refer aici doar la cele ipocrite, cum e cea in care am trait eu. As fi vrut sa fiu mai clar in articolul asta, dar l-am scris cumva fara sa am un punct de plecare. Asa se intampla cu literele pe care le versi din nervi si nu din idei.
Imi invoca familia…Hei, uitati-o! Eu nu voi fi niciodata in familia voastra si ma bucur ca asa este. Astept momentul cand voi putea sa imi fac singur banii, doar pentru a nu fi nevoit sa ma intorc in „familie”. Astept momentul cand voi disparea.
Prima zi de Craciun. La televizor se aude muzica populara, tata ofteaza si incepe sa imi vorbeasca de faptul ca „asta nu e familie, dezbinata…”, iar apoi schimba subiectul si vorbeste de Dan Diaconescu.
Imi pun castile in urechi si o ascult pe Katie Melua cantand impreuna cu Queen „Too much love will kill you”. Sper ca in drumul vostru sa fiti feriti de … familii, iar daca veti avea ghinionul asta sa stiti sa fugiti cat mai aveti timp.

Lasă un răspuns

