CFR vs Vlad – Ziua 2 – "John, ăştia fac ture cu trenul prin Bucureşti"

A.S: Postul e scris la 3 noaptea. Din ratiuni de marketing il postez acum.

Iata-ma in miez de noapte scriind un articol pe blog. Primul din Iasi de altfel. Ma simt ca un reporter de razboi, pentru ca langa mine se aude sforaitul lui tata, care e de-a dreptul sinistru si ar putea fi folosit ca arma de manipulare in cazul unui razboi.

Cum am ajuns aici este subiectul meu. Am scris multe despre CFR, de cele mai multe ori am spus lucruri de bine. Ma fascinau oamenii trenurilor, ritmul molcom si atmosfera placuta din vagoane. Dar ieri n-a mai fost asa.

Dupa experienta din ziua anterioara mi-am zis ca nu mai vreau sa fiu rezonabil. M-am vazut cu banii in mana si desi aveam doar 230 de lei ma simteam un Poponet al Rahovei. Credeam ca pot avea orice pitipoanca de Dorobanti cu banii astia. Ce sa mai, eram extaziat. Asadar mi-am permis luxul de a-mi lua bilet la Intercity si de a evita acceleratul de 16, pentru ca ultimul lucru pe care l-as fi dorit era sa stau inghesuit intre 3 babe si sacosele lor de rafie. Ceea ce s-a intamplat in Gara m-a surprins prin normalitate. Nici o problema la bilete, nici o problema in McDonald. Toata treaba devenea plictisitoare si ma intrebam panicat ce voi mai scrie eu pe blog!

La 16.55 „Trenul Intercity 553, Bucuresti Nord – Ploiesti – Buzau – Marasesti – Focsani – Adjud – Bacau – Pascani – Suceava Nord va gara si va pleca de la linia 11”. Ca niciodata vagonul opreste fix cu usa langa mine, asadar n-a trebuit sa ma mai deplasez foarte mult. Imi gasesc minunatul loc 78, imi scot laptopul si confortul era asigurat. Ce-i drept, putin cam frig, dar sa zicem ca eram pregatit pentru acest mic inconvenient. La 17.05, asadar cu 5 minute intarziere, trenul se pune in functiune. Companionii mei de calatorie pareau foarte simpatici, totul era perfect. Un ardelean la costum care vorbea intr-o romgleza cu accent de Cluj si o tanara simpatica si blonda, abia aterizata in Romania dupa 6 luni, care a coborat la Nicolina impreuna cu mine si care locuieste in Ciurea (inca ma intreb daca nu e vorba de fata profesoarei mele de latina…).

Ei bine, trenul merge pana in apropiere de Basarab si se opreste. Ma uit in stanga, pe geam, si observ o cruce. Frumoasa priveliste! O cruce si schelele de la pasajul Basarab! Stam noi 5 minute acolo si ma gandeam ca e doar un mic inconvenient. Un tren trebuie sa intre in gara, iar asta trebuie sa-l astepte. Mai mergem inca vreo 100 de metri si ne oprim iarasi. Eh, imi zic, ce poate sa se intample acum? Ehehe, nu va asteptati la asta!

Ma uit socat la ardelean si la blonda pentru ca trenul se deplasa. So what? Ei bine, se deplasa inspre Bucuresti Nord ! Logica operatiunii ne depasea si am inceput pur si simplu sa radem de nebuni. Dupa 20 de minute de „mers” a la CFR, ne intoarcem in Gara. Asistam la un film prost sau cu prosti. Nu stiu inca in ce categorie intram noi, pasagerii. Si da trenul cu spatele, si da, si da…In timpul asta ardeleanul isi suna prietenul de la Ploiesti…

„Ma John. Sezi domol in casa ca trenul meu se intoarce in Gara. Cred ca face ture in jurul Garii. Ai ca te sun eu daca mere si cu fata”.

Si-am revenit in gara. Wadafacyayo?

Ies la usa ca sa fumez o tigara, asta dupa ce au decuplat curentul, iar laptopul meu care nu este dotat cu baterie si-a dat primul sfarsit. Pana la Iasi va mai muri de vreo 3 ori datorita curentului foarte stabil prezent in trenuri. Cred ca daca ar avea o gura m-ar injura din tot sufletul. Il intreb pe nas cat stam. Imi raspunde calm…”30 de minute, se schimba locomotiva”. Dar de ce? „S-a stricat”. Dupa 500 de metri! Nu vreau sa stiu ce s-ar fi intamplat daca se strica pe podul peste Siret dintre Tecuci si Barlad sau in camp la Marasesti sau in tunel la Barnova. Vorba ardeleanului: „Bine ca au locomotiva de rezerva”.

Pe la 6 (care era vechea ora de plecare a Intercity-ului) plecam. Nu am ce sa ma plang, atmosfera linistita. Pe un scaun paralel cu al meu sedea citind o revista de moda bebelusa Delia. Am fost sincer dezamagit de aspect, asa incat m-am concentrat pe carticica de Boris Vian pe care o incepusem. In spatele nostru era singurul detaliu enervant. Un copil mulatru, mama romanca, tatal african, care tipa din toti plamanii lui micuti si inca nepatati de poluare, tigari si alte vicii. Tipa…si nu se mai oprea. Si mama lui ii spunea sa taca si taica-su sa „arrete” si ea ii vorbea in romana si el ii dadea in franceza cu accent african si probabil ca daca as fi fost copilul lor si eu as fi tipat pentru ca n-as fi inteles nimic din toata vrajeala asta bilingva, mama voastra de parinti transnationali!

Dupa Tecuci tipa blonda din fata mea si-a pus castile pe urechi si a inceput sa asculte niste muzica portugheza. Asta a fost cam primul indiciu al locurilor pe unde a fost, pentru ca avea un accent portughez foarte bun. Ei, a inceput sa cante, fara sa realizeze cat de tare se aude, din cauza castilor. Tot vagonul sau cel putin mana de oameni ramasi in el s-a intors catre ea. Era foarte simpatica in timp ce canta cu pasiune, mai ales ca avea o voce asemanatoare cu cea a lui Teo. Si va puteti da seama ce inseamna asta.

Am fost, evident, idiot si nu am intrebat mai multe detalii despre cele 6 luni de stat in afara tarii. Poate pentru ca aveam chef sa observ si sa nu interactionez cu colegii mei de suferinta. Am momente si momente. Am avut parte de calatorii cu trenul cand am vorbit 6 ore fara sa ma opresc si altele cand n-am scos nici o vorba. Depinde si de mine si de colegii de vagon…

Parafrazand o piesa de la Phoenix: „Nu pot sa cred, suntem in Iasi!”.

P.S.:  Tin sa ii multumesc celei care m-a insotit vreo 2 ore prin telefon, a facut calatoria mai usoara.

4 gânduri despre „CFR vs Vlad – Ziua 2 – "John, ăştia fac ture cu trenul prin Bucureşti"

Lasă un răspuns

