Intimităţile publice de Vineri – Ediţia a Doua

Iata ca am ajuns din nou la Intimitatile noastre publice de Vineri. Trebuie sa va spun ca am ales melodiile de vreo 4 zile, dar abia acum inainte de a incepe sa scrie le-am ascultat pe toate la rand. Inca am pielea de gaina, iar la una mai aveam putin si cadeam in emotii mai puternice.

Va propun 5 piese. Pentru unii s-ar putea sa nu fie foarte cunoscute, dar pentru cei apropiati mie sigur sunt pentru ca le-au capatat cumva de la mine. Daca nu am facut asta, probabil le-am batut capul cu emotiile mele.

1. Cat Stevens – Father and Son. Pe Cat Stevens l-am descoperit abia dupa ce am vazut „Harold si Maude”. Tot filmul se bazeaza pe piesele lui, iar astazi m-am limitat la aceasta. De ce? As fi putut sa va vorbesc de melodii mai vesele, dar am simtit pentru Father and Son. Va veti da seama de ce.

2. Serge Gainsbourg – Dieu fumeur de Havanes. Am ascultat bucata asta zile la rand. Nu m-am plictisit nici astazi de ea. Gainsbourg mi-a intrat in casa si in suflet intr-un ritm nebunesc. Un om urat, vulgar aproape, dar care a avut puterea sa scoate asemenea piese…Atat de nepotrivit ar parea Gainsbourg unei femei frumoase, dar cand statea intins pentru fotografi impreuna cu Jane Birkin, reuseau sa para o unitate perfecta. Se certau, iar Jane sarea in Sena. Apoi iesea, Serge era sus. Mergeau imbratisati acasa si isi continuau viata. Apoi a aparut creatia lor: Charlotte Gainsbourg, careia obisnuiesc sa-i spun copilul divin. Povestea-i lunga dragii mosului si merita aprofundata.

3. Caetano Veloso – Os Argonautas. Liniste, scurgere, navigare lina la drum de seara de vara. Versurile merg perfect cu starea transmisa. Chiar daca nu inteleg toata piesa. pot sa extrag din ea niste stari minunate. Divin…divin.

4. Gandul Matei – Lora. Oricat de infect a fost Adrian Paunescu el are momentele lui de genialitate pe care mi-e imposibil sa i le contest. Textul acestei piese e unul din acele momente (pe langa Iarna de metal in Bucuresti si altele). Iar peste el a venit Gandul Matei cu un sunet extraordinar si cu o atmosfera de tristete ironica. Tristete pura.

5. Joao Gilberto & Stan Getz – Corcovado. Ultima piesa a Intimitatilor de astazi este si cea mai speciala. Am descoperit-o prin copilarie intr-o telenovela braziliana si desi nu e deloc potrivita pentru anotimpul asta, pentru zapada de afara, ma duce cu gandul spre o plaja prea calda, o terasa pe care bate vantul si o limonada in miez de zi. Un moment in timp cand vrei sa ramai ancorat in clipa aceea.

Acestea au fost Intimitatile publice de Vineri. Va transmit acelasi mesaj ca si vinerea trecuta: sper ca macar una din piese sa va provoace o emotie puternica, un fior, o ridicare din rutina. Fie sa va inspire si sa ajungeti sa evoluati prin ele, macar un pic.
Piesele se consuma incet si in prezenta unei cafele sau a unei ciocolate.

Un gând despre „Intimităţile publice de Vineri – Ediţia a Doua

Lasă un răspuns

